#WARTOod110lat: Kampania outdoorowa Warty Poznań
– Chcemy przybliżyć nie tylko historię Warty Poznań, ale też bieżące aktywności Klubu mieszkańcom miasta i wszystkim, którzy je odwiedzają...
– Chcemy przybliżyć nie tylko historię Warty Poznań, ale też bieżące aktywności Klubu mieszkańcom miasta i wszystkim, którzy je odwiedzają – mówi Jarosław Żubka, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Warty Poznań. W dwudziestu miejscach stolicy Wielkopolski można oglądać plakaty „Zielonych” w ramach akcji #WARTOod110lat.
Już 15 czerwca Warta Poznań będzie obchodziła 110-lecie powstania. Jest najstarszym istniejącym klubem piłkarskim w mieście i jednym z najstarszych w Polsce. W ramach świętowania tego jubileuszu wystartowała kampania outdoorowa #WARTOod110lat. Na wiatach przystankowych w dwudziestu miejscach Poznania znalazły się plakaty przedstawiające „Zielonych” – ich historię, ale też bieżącą działalność.
Jest pięć różnych citylightów. Ubrany w strój retro Andrzej Żurawski, były piłkarz, a następnie trener pierwszej drużyny i wychowawca wielu młodych piłkarzy w klubowej akademii, przypomina o m.in. o tradycji przekazywanej z pokolenia na pokolenie. Przesłanie wzmacnia umieszczone na drugim planie czarno-białe zdjęcie Andrzeja Żurawskiego sprzed ponad pół wieku. Z kolei wychowanek i obecny zawodnik, Adrian Lis, wraz z jednym z młodych graczy Warty, pozują na tle fotografii Mariana Fontowicza, przedwojennego reprezentanta Polski i bramkarskiej legendy Klubu. Nacisk „Zielonych” na kwestie ekologii podkreśla z kolei Jakub Kiełb, który trzyma w dłoniach sadzonkę roślinki. Osobny plakat jest poświęcony drużynie amp futbolistów Warty Poznań, reprezentowanej przez kapitana ekipy, Bartosza Skrzypka. Zespół złożony z osób po amputacjach lub z niedowładem kończyn to symbol zaangażowania się „Warciarzy” w walkę z wykluczeniami i wsparcie dla osób z niepełnosprawnościami. Działania te, wraz z aktywizacją seniorów, wpisują się w ważne dla Klubu zagadnienie społecznej odpowiedzialności. O tym, dlaczego czasem podkreślamy, że Warta Poznań jest kobietą, można z kolei dowiedzieć się z plakatu przedstawiającego jedną z młodych zawodniczek „Zielonych”.
– Kampanią #WARTOod110lat chcemy przybliżyć nie tylko historię Warty Poznań, ale też bieżące aktywności Klubu mieszkańcom miasta i wszystkim, którzy je odwiedzają. Warta to bowiem nie tylko piękne tradycje i wartości, które przez lata były wyrazem etosu pracy, troski o ojczyznę i lokalną społeczność. Dziś Klub realizuje wiele celów i projektów wychodzących poza sport, dzięki którym oddziałuje pozytywnie na mieszkańców, kibiców. Tym wszystkim chcieliśmy się podzielić w tym symbolicznym czasie zbliżającej się 110. rocznicy powstania. Uważamy, że warto więcej wiedzieć o Warcie – podkreśla Jarosław Żubka, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w poznańskim klubie.
Projekt został zrealizowany dzięki pomocy Urzędu Miasta Poznania oraz Międzynarodowych Targów Poznańskich. Citylighty można oglądać do 15 czerwca.