Betclic 1 Liga coraz atrakcyjniejsza.
W ostatnich miesiącach Betclic 1 Liga odnotowała wzrost popularności, a atrakcyjność rozgrywek oceniana jest rekordowo wysoko. To główny wniosek z...
W ostatnich miesiącach Betclic 1 Liga odnotowała wzrost popularności, a atrakcyjność rozgrywek oceniana jest rekordowo wysoko. To główny wniosek z badania kibiców, którego wyniki zostały opublikowane przez Pierwszą Ligę Piłkarską.
Sezon 2023/2024 był rekordowy pod względem frekwencji na trybunach. Liczba kibiców wzrosła rok do roku o 27%, przebijając o blisko 300 tys. wynik z poprzednich rozgrywek, gdy w Betclic 1 Lidze po raz pierwszy padła bariera 1 mln kibiców na stadionach. W poprzedniej kampanii, która była ostatnią przed zmianą partnera telewizyjnego, kibice mogli obejrzeć 162 transmisje w kanałach sportowych Telewizji Polsat, a blisko milion widzów śledził transmisje internetowe dostępne dla wszystkich 309 spotkań w sezonie.
Liczba fanów profili klubowych i rozgrywek na koniec sezonu 2023/2024 osiągnęła blisko 2,9 mln. To ponad 30% więcej niż w poprzednim sezonie.
W badaniu kibiców przeprowadzonym w maju 2024 r. przez Pierwszą Ligę Piłkarską we współpracy z firmą Pentagon Research za atrakcyjną ligę uznało 64% kibiców (wobec 61% rok wcześniej), rodzinną 57% (52% w 2023 r.), a nieprzewidywalna 84% (80% w 2023 r.).
Kibice dobrze oceniają działalność klubów od strony komunikacyjnej i marketingowej. Odsetek kibiców niezadowolonych z działań klubów w tym obszarze w skali całej ligi nie przekroczył 10%
W ostatnich latach rozwój 1 Ligi pogalopował do przodu. Coraz lepsza organizacja, lepsza otoczka, więcej pieniędzy, a co za tym idzie lepsi pilkarze powodują, że w bardzo szybkim tempie rośnie także poziom sportowy. Ponadto w 1. lidze grają tak uznane firmy na piłkarskiej mapie Polski jak Ruch Chorzów, Wisła Kraków czy Arka Gdynia, za którymi stoją rzesze kibiców oraz wysokie budżety. To wszystko przekłada się na rosnący poziom sportowy i wizerunkowy rozgrywek. Pod względem trudności i jakości gry to już zupełnie nie to samo co kilka lat temu. Dzięki większemu zainteresowaniu dużych partnerów otoczka pierwszej ligi jest także na coraz lepszym poziomie. To w oczywisty sposób przekłada się na zainteresowanie kibiców. Bardzo mnie to cieszy. Z zazdrością patrzyłem na takie kraje jak Anglia czy Niemcy, gdzie zaplecze najwyższej klasy rozgrywkowej jest silne i sportowo na wysokim poziomie, a zespoły które awansują, są nieźle przygotowane do walki o pozostanie w elicie. Oczywiście jeszcze długa droga przed nami, ale kierunek jest właściwy – mówi Dawid Frąckowiak, Dyrektor Sportowy Warty Poznań
Fot: Dawid Frąckowiak z pozyskanym ostatnio Adrianem Gryszkiewiczem – byłym zawodnikiem Rakowa Częstochowa.
Pełny raport dostępny tu: https://www.1liga.org/raporty