Oficjalna strona internetowa Warty Poznań w nowej odsłonie
Jest bardziej czytelna, nowoczesna i bardziej eko, ale przede wszystkim zaprojektowana i stworzona także z myślą o osobach niedowidzących –...
Jest bardziej czytelna, nowoczesna i bardziej eko, ale przede wszystkim zaprojektowana i stworzona także z myślą o osobach niedowidzących – wraz z początkiem drugiej części sezonu PKO Bank Polski Ekstraklasy Warta Poznań uruchomiła swoją oficjalną stronę internetową w nowej odsłonie. To jeden z punktów obchodów 110-lecia najstarszego klubu piłkarskiego w Poznaniu.
Dotychczasowy serwis internetowy „Zielonych” funkcjonował od 2015 roku, czyli czasu, gdy piłkarze występowali jeszcze w III lidze. Od tego momentu wiele się zmieniło i nie chodzi tu tylko o znaczący awans sportowy pierwszej drużyny. Klub rozwija się również w innych obszarach. Opublikował m.in. „Plan Rozwoju 2020-23”, w którym określił swoje priorytety wykraczające poza piłkę nożną. Strona www nie nadążała już za potrzebami i aspiracjami Warty Poznań. Stąd decyzja, by na 110-lecie Klubu zaprezentować nową wersję strony.
– W roku jubileuszu 110-lecia Warty Poznań kibice i sympatycy „Zielonych” mogą korzystać z nowego serwisu internetowego Klubu. Pracowaliśmy nad nim przez ostatnie kilka miesięcy. Zmiany na stronie nie polegają tylko na zaprezentowaniu okolicznościowej identyfikacji, poprawieniu estetyki szaty graficznej czy funkcjonalności pod kątem potrzeb użytkownika, choć te aspekty też były istotne. Mamy określoną wizję Warty Poznań, realizujemy wiele projektów, prowadzimy zintegrowaną komunikację. Za tymi celami musi też nadążać nasza strona internetowa, która powinna też wyrażać w jak największym stopniu naszą strategię. A są w niej m.in.: otwarcie się na osoby z niepełnosprawnościami, walka z wykluczeniami czy aspekt ekologiczny – mówi Jarosław Żubka, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Warty Poznań. – Strona internetowa wartapoznan.pl zawiera takie udogodnienia, jak oszczędność energii, zmianę kontrastów i ustawień wielkości czcionek oraz audiodeskrypcję – spełniliśmy tutaj wytyczne dotyczące polityk dostępności dla osób niedowidzących i niewidomych.
Za zaprojektowanie, realizację i wdrożenie nowej strony była odpowiedzialna poznańska spółka 1CONNECT. – Stworzenie strony Warty Poznań było wyzwaniem, nie tylko ze względu na rozbudowaną strukturę i kwestie estetyczne, ale również na założenia polityki przyjętej przez Klub, obejmującej powszechną dostępność i ekologię – przyznaje Dawid Borciuch, prezes 1CONNECT Sofware House. – Dobre praktyki w projektowaniu serwisów internetowych, dostępnych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, nie polegają na stosowaniu dodatkowych, wyszukanych, technicznych rozwiązań, zmieniających wygląd strony pod wymagania standardów WCAG. Prawidłowo opublikowana strona powinna zawsze być uniwersalna – atrakcyjna dla wszystkich i dostępna zarówno w kontekście informacji, jak i strony technicznej. Zależało nam na stworzeniu takiej właśnie witryny, spełniającej wymagane standardy, czyli w największym stopniu ułatwiającej odczytanie i zrozumienie treści, ale uniwersalnej.
Co to oznacza w praktyce? – Wszystkie teksty na stronie wyświetlane są na dopasowanych kontrastowo tłach, a w nawigacji ma pomóc przejrzyste, duże i proste menu oraz jasny podział treści. Zastosowaliśmy na stronie również narzędzia dodatkowo zwiększające czytelność (przyciemnianie tła w treściach, powiększanie czcionek, odczyt treści za pomocą stworzonego przez nas skryptu), ale cały projekt i działanie strony opiera się na założeniu, że ma ona być dla znakomitej większości użytkowników uniwersalna nawet bez ich użycia – tłumaczy prezes Dawid Borciuch. – Na stronie zastosowaliśmy również funkcję umożliwiającą oszczędzanie energii. Pozwala ona zmniejszyć luminancję ekranów, a tym samym ograniczyć pobór energii. W ten sposób nowa strona Warty Poznań, nie tylko z nazwy i koloru jest zielona. Bo #WartoByćZielonym.