Warta Poznań wspiera walkę z nowotworami
Jesienią Klub dołączył do akcji wspierania osób dotkniętych nowotworami. Powstały kampanie dotyczące walki z rakiem piersi oraz rakiem jąder i...
Jesienią Klub dołączył do akcji wspierania osób dotkniętych nowotworami. Powstały kampanie dotyczące walki z rakiem piersi oraz rakiem jąder i prostaty, który miały na celu podniesienie świadomości opinii publicznej i zachęcanie do profilaktyki.
Październik od wielu lat uznawany jest za miesiąc walki z rakiem piersi. Nowotwór ten dotyczy coraz więcej kobiet, a w Polsce jest najczęściej diagnozowaną formą raka. Jest to jednak choroba, którą można pokonać – kluczowe jest jednak rozpoczęcie wczesnego leczenia. Dlatego niezwykle ważna jest profilaktyka i regularne badania, które mogą uratować życie.
Warta Poznań podjęła kilka działań, aby podnosić świadomość oraz zachęcać kobiety do badania się. W połowie października, a dokładnie w Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi wystartowała akcja “WartoBadać. Tego dnia został opublikowany spot z udziałem zawodniczek Akademii Warty Poznań, które przekonywały do profilaktyki dotyczącej tego nowotworu. Co więcej, młode piłkarki przez każdym meczem w IV lidze kobiet występowały w koszulkach wspierających akcję, a Klub zmienił awatar na swoich profilach w mediach społecznościowych na herb z różową wstążką, która jest symbolem walki z rakiem piersi. Dodatkowo podczas meczów Warty Poznań w rozgrywkach Ekstraklasy w Grodzisku Wielkopolskim na bandach reklamowych był wyświetlany hasztag z nazwą akcji.
Z kolei listopad co roku przebiega pod znakiem akcji #Movember, której symbolem są wąsy. Kampania zwraca uwagę na problem diagnozowania raka jąder i prostaty, obok czego Klub również nie przeszedł obojętnie. Podczas jedynego domowego meczu w tym miesiącu przeciwko Wiśle Płock na bandach reklamowych ponownie pojawiło się hasło #WartoBadać, lecz tym razem w towarzystwie “wąsatego” herbu Warty Poznań. O ten element została również wzbogacona grafika ze składem wyjściowym. Wzbudziło to zainteresowanie w mediach społecznościowych, co było zamierzonym efektem dotarcia z przekazem do jak największej liczby odbiorców.